productId

More Views

More Views

Wagon Canopy

UV Protection for All Wagons
 
Model WC30

Fits most Radio Flyer Wagons! The Wagon Canopy is the perfect way to keep your kids cool and protected on sunny days...

$36.99
Add to Cart
You could receive 30 Points for writing a review and/or rating this product.

Fits most Radio Flyer Wagons! The Wagon Canopy is the perfect way to keep your kids cool and protected on sunny days. The UV protection canopy includes four clamps that fit all Radio Flyer wagons and hold the canopy securely on the wagon. The canopy also comes with a storage bag to fold away conveniently when not in use. Not recommended for use on Model 3950 3-in-1 EZ Fold Wagon™, Model 2900 Outback Wagon and Model 2901 2-in-1 Complete Comfort Wagon.

Wagon Canopy is rated 3.3 out of 5 by 52.
Rated 4 out of 5 by from Good purchase This was a great purchase. Bought it for our wagon for our 3rd child's 1st bday. We've had our wagon since our 1st child & wish We'd bought this then instead of waiting until our last child. We never used the wagon much in the summer months bc of lack of shade for baby. We've used it a ton this summer at the pool. Provides great shade for baby while she eats her lunch at the pool. I agree with other reviews that it depends on time of day on how much shade you actually get. You can move the canopy forward or backward to help but not side to side. I do wish this was cheaper though. The asking price seems about $10-15 higher than it should be.
Date published: 2017-07-18
Rated 1 out of 5 by from Clamps fly apart We got this for Christmas and once the weather got better I put this together for my kids. Two of the 4 clamps have broken as I tried to reattach it to my wagon. I was fortunate that my kids were not around while I was assembling it. ******************************Radio Flyer Customer Service*******************************Thank you for your review. We apologize for the experience you had with your canopy. Please contact our Customer Service Team at 800.621.7613 to receive replacement parts under your warranty. You can also visit our warranty replacement part form online to request the new clamps and we'll have new ones sent right out to you.
Date published: 2014-02-11
Rated 1 out of 5 by from Cheap We received this as a gift last Christmas as we already had the wagon. 2 months in the first clip cracked. 4 months in a second clip broke. This was with minimal use as the clips were left on the wagon and rarely touched. Canopy material itself is great but the plastic clips are cheap and have a poor design. We threw the whole thing away. ****************Radio Flyer Customer Service******************Hi Eric, Thank you for your review. We apologize for the experience you had with your canopy. Please contact our Customer Service team at 800.621.7613 so that we can assist you further. We are available Monday through Friday from 8am-5pm CST.
Date published: 2015-11-21
Rated 4 out of 5 by from I am taking my chances on this canopy! Radioflyer has been around a very long time and I have always wanted one as a kid...never got to have one. Now my son will..I bought this in spite of all the awful reviews because radioflyer is an awesome brand and there is a reason why they are still around after my grandmother had one when she was young. Radioflyer....I believe in you and hope that my 1 and a half year old can pass this down to his children. We are going to take great care in this product. Thank you for thinking about your little passengers and building this canopy so they won't get burnt or wet! Please note this reviewer received points for writing this review through Little Red Club.
Date published: 2016-06-23
Rated 1 out of 5 by from Very flimsey and just doesn't work well. I was disappointed in the product due to its durability and the other issue was how poorly its designed.Please note this reviewer received points for writing this review through Little Red Club.***************Radio Flyer Customer Service***************Hi Amanda! We are sorry for the experience you are having with your Wagon Canopy, and would love to hear any additional feedback to determine exactly what may be occurring with your canopy. If you have the capability of taking a photo of your experience, please email a picture to us at customerservice@radioflyer.com so that we might look into a solution for you. Thank you!
Date published: 2017-04-10
Rated 4 out of 5 by from Easy assembly So we received our canopy today it was easy to put together.. So far it seems like it's a good Product.... We did try and register it with our loyalty program and it ask for a code that I couldn't find... So that was whack... But love everything else ***********Radio Flyer Customer Service*************Hi Jennifer, Thank you for your review! We're glad to hear you are enjoying your canopy. The M.D. code required for the product registration can be found on a tag that is sewn into the storage bag. If you are still unable to locate it, please contact our Customer Service team at 800.621.7613 and we can register it for you!
Date published: 2016-03-23
Rated 4 out of 5 by from It does the job, just be careful with it I actually purchased two of these after clamps on first one broke, (3 of them), and it wasn't that much more to buy the whole thing. First of all I don't know of any alternative, and have to have it in Southern California. It does the job, just be careful of clamps. I don't take it off. I made mistake of lifting wagon over bump by holding on to clamp, and it broke. The canopy has held up well, it really looks nice on the wagon. I refurbished a 30+ year old radio flyer for my grandkids. I ordered a fitted pad for the bed, which I was surprise Radio Flyer doesn't offer one. I would recommend it, just handle it with care. Price is about what I'd expect to pay.
Date published: 2016-03-03
Rated 1 out of 5 by from Broke clamps and canopy My sons grandmother bought him the Radio Flyer for his 1st birthday. I put the wagon together for him and installed the canopy as instructed. 2 of the clamps broke and when one of them broke loose it snapped the fiberglass rod a put a year in the canopy. Keep in mind that my son has never seen it since it is his birthday present. My mother took it back to get it replaced and the store said they couldn't replace it because it must have been installed incorrectly. I'm just very disappointed with the quality of the radio flyer canopy. It is a name that has been around for years. Maybe fisher price next time.
Date published: 2014-05-28
  • y_2017, m_10, d_20, h_6
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_2.0.3
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_1, tr_51
  • loc_en_US, sid_WC30, prod, sort_[SortEntry(order=RELEVANCE, direction=DESCENDING)]
  • clientName_radioflyerinc
  • bvseo_sdk, p_sdk, 3.2.0
  • CLOUD, getContent, 175.74ms
  • REVIEWS, PRODUCT